donderdag, oktober 26, 2006

Foutje


Dit kan er gebeuren als mannen zich met het huis-houden gaan bemoeien. Ja, ik weet het. Ik ben een geemancipeerde vrouw die vind dat allebei een baan, dan ook allebei huishoudelijke taken. Maar er zijn toch een paar dingen die je liever zelf in de hand houd. Zo had ik vanmorgen de broodbakmachine met meergranenmeel gevuld om vanavond wat verse boterhammetjes mee naar de training te kunnen nemen. Het zou namelijk wel eens laat kunnen worden omdat er ook nog een trainersoverleg zou zijn, waar wij als assistenttrainers ook bij zijn.

Manlief heeft thuisgekomen de nog werkende machine uitgezet. Zou het komen doordat hij net op de fiets naar huis door een hommel in zijn lip gestoken is? Door het gif dat zich direct verspreid heeft? Want het lampje knipperde nog niet. Teken dat de machine nog bezig is. Hij heeft mij nog gebeld voor een reddingsoperatie maar ik zat met mijn hoofd nog bij een ander probleem, dus kwam niet verder dan: "Jammer, mislukt". Thuisgekomen zag ik dat het deeg wel gekneed en gerezen was, dus heb de machine toch maar op bakken gezet. Maar hij wel heel erg gerezen. T? dus. Typisch een gevalletje van overrijs. De schuldige had inmiddels broodjes bij de bakker gehaald en ook nog dit:

Geen opmerkingen: