vrijdag, oktober 27, 2006

BEAUTIFUL BREADS


Dit boek heb ik op mijn business trip naar Boston mezelf kado gedaan. Ik was daar in een grote boekwinkel waar er kasten vol kook-en bak boeken te vinden waren. Ze hadden er ook heel klantvriendelijk tafeltjes met stoelen neergezet waar je op je gemak de boeken kunt inkijken en lezen voor je ze koopt.
De recepten in dit boek zijn wel bewerkelijk want de ingredienten zijn vers en van alle dressings en sauzen staan de recepten vermeld. Het was er tot nu toe niet van gekomen om er iets uit te maken, maar na het mislukte broodje van gisteren heb ik dit boek toch uit de kast gehaald.
Toen kwam ik op het idee om van het mislukte (meergranen)broodje croutons te maken:
- sneetjes in blokjes snijden
- 2 dl olijfolie
- vers gemalen peper
- zout
- aantal tenen knoflook uitgeperst

Mijn hete lucht oven op 180 graden voorverwarmd
Alles in een schaal goed gemengd zodat het brood goed bedekt is met olie
De blokjes brood uitspreiden op de bakplaat
10 minuten gebakken
Op rooster af laten koelen

Geen opmerkingen: