zaterdag, februari 03, 2007

Pantry Pantings (duik in je kast)







Laat mij je kast zien en ik zeg wie je bent. Dat heeft Baking Soda misschien gedacht toen ze dit event organiseerde.
Het is altijd goed om regelmatig je kast in te duiken. Niet zozeer om eens lekker op te ruimen of schoon te maken maar om de houdbaarheid van al die pakjes en potjes te controleren. Zo had ik ooit een pakje in de kast staan om een hartige taart te maken. Altijd makkelijk als je onverwacht visite krijgt of iets dergelijks. Maar die onverwachte visite kwam maar niet en ik was het pakje allang vergeten tot ik jarig werd en een hartige taart wilde maken. In plaats van zelf deeg maken bedacht ik dat ik achter in de kast nog zo'n pakje had staan en besloot dat te gebruiken. De vulling was allang klaar toen ik aan het deeg begon. Het voelde wel raar en slap aan. Ik vertrouwde het niet en ging toen pas naar de houdbaarheidsdatum op zoek. Onderop stond het. Ik kon mijn ogen niet geloven. Wat bleek? De uiterste datum was al VIER JAAR verstreken. Had ik het al zo lang? Dan had ik het ook al twee keer mee verhuisd!
Ik op een hol naar de buurtsuper die (ik woonde daar nog niet zo lang) tussen de middag dicht was. Ook dat nog. Met de taart is het helemaal goed gekomen en sindsdien duik ik wat vaker in mijn kast.

3 opmerkingen:

Karen Baking Soda zei

Hoi Hammie, leuk dat je meedoet en oh wat zijn je kastjes schoon! Vertel, vóór de foto toch eerst even met een doekje erdoor? (vertel het me maar niet als ze er altijd zo clean uitzien, wil ik niet weten). Je staat er bij in het lijstje (al 15!).

Hammie zei

Dat is niet mijn verdienste. Omdat ik liever bij mijn baas werk dan thuis, heb ik iemand gevonden die dit ondankbare werk voor ons doet!

MyKitchenInHalfCups zei

Clean, they are sparkling!
Beautiful.