vrijdag, november 24, 2006

Vilten

In mei van dit jaar hebben m'n zussen en ik een workshop vilten gevolgd. Voor mij een onbekende techniek waarbij je van zachte merinowol, ijzersterke stof maakt waar je diverse zaken van kan maken. Dit was het resultaat van een dagje vilten.

Het vervolg had Els al aangekondigd. Ze wilde slofjes van vilt met ons maken. Mij leek het wel wat dus vandaag weer naar Hilversum. Ik was de techniek inmiddels al een beetje kwijt maar dat mag de pret niet drukken. Het was weer een gezellig groepje. 6 dames die elkaar niet kennen, alleen gemeen hebben dat ze vilten leuk vinden en nog in dezelfde leeftijdsklaase zitten, droeg bij aan het succes van deze dag.








Hard werken, zeker als je slof nog maat 43 lijkt en je dat terug moet vilten tot 39.
Even dacht ik, het komt niet goed, maar dan ineens past de slof alsof-ie alleen voor jouw voet gemaakt is, en dat klopt natuurlijk ook. Nieuwsgierig wacht ik op het volgende project: hoedjes maken van vilt! Of ik dat aandurf?


2 opmerkingen:

Karen Baking Soda zei

Wat gaaf en wat zijn ze leuk geworden! Laat ik nu al tijden op zoek zijn naar dergelijke zachte voetjes...dat wordt dus een workshopje vilten begrijp ik?!

Hammie zei

Hoi Baking,
Ze zijn niet alleen leuk maar ook heerlijk warm en... ze zitten als gegoten. Ik kan een dagje vilten van harte aanbevelen. Je ervaring in deegkneden zal je zeker van pas komen