vrijdag, november 03, 2006

Het Land van Bartje


Mamma heeft een huisje gehuurd in Het Land van Bartje te Drenthe en wil graag met kinderen en aanhang daar een lang weekend verblijven. Natuurlijk vinden wij het ook heel gezellig en gaan graag mee. Omdat Joke en Cor de vrijdag niet vrij kunnen krijgen besluiten we voor deze dag een partnerruil te doen en ga ik met Niels aan het eind van de ochtend richting Drenthe. Ik heb mij al ingesteld op een rustig ritje naast de bestuurder want de moderne navigatie apparatuur maakt mijn route wegwijskennis overbodig. Oei, dat pakt anders uit. Niels zijn "Tom tom"is buiten werking en we moeten zelf de weg kunnen vinden. Gelukkig heeft hij van het internet een route geplukt. Rond het middaguur komt hij me halen. Het is wel druk op de weg maar files zijn er nog niet. Het gaat goed tot in Drenthe. Dan geeft de routebeschrijving aan dat we richting Klazienaveen moeten, de N34. Helaas gaat op de bewuste splitsing de ene kant naar Klazienaveen en de ander naar de N34. Wat nu! Je overdenkt en bespreekt dat bij 100 km per uur, dus de afslag is al voorbij voor je het weet. OK. Klazienaveen dan. Tussentijds is er geen afslag. Maar de onrust groeit. Door Tomtom is de ouderwetse wegenkaart niet meer in de auto te vinden. Zeer ongelukkig. We besluiten bij de eerste de beste benzinepomp een kaart te kopen. Helaas dat is pas in Klazienaveen. De pompbediende vraagt op het verzoek of hij een kaart heeft:"Waar moet u naar toe? Ees? Dat kan ik je zo wel vertellen. Routeplanner van de ANWB zeker? Ja, daar zit een foutje in. Die mensen komen allemaal hier. Rij terug naar knooppunt Hoogeveen en dan de afslag N34 richting Groningen." De man is meer mens dan verkoper. Wij geen wegenkaart rijker maar wel weer op weg. Mamma is met Lia en Rypke al geinstalleerd en hebben voor ons verse koffie als we aan het eind van de middag in het park arriveren.

Geen opmerkingen: